[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 17، شماره 1 - ( فروردین-اردیبهشت 1403 ) ::
جلد 17 شماره 1 صفحات 73-57 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی اثربخشی بسته‌ی آموزشی کارکردهای اجرایی سرد برانگیزش تحصیلی دانش آموزان عادی پایه ششم ابتدایی
رحیم بدری گرگری 1، اسکندر فتحی آذر2 ، حسن صبوری مقدم2 ، تورج هاشمی2 ، نجمه آزادفر2
1- دانشگاه تبریز ، badri_rahim@yahoo.com
2- دانشگاه تبریز
چکیده:   (86 مشاهده)
مقدمه: پژوهش حاضر با هدف ارزیابی اثربخشی بسته‏ی آموزشی کارکردهای اجرایی سرد بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان عادی پایه ی ششم ابتدایی انجام شد.
روش کار: پژوهش به روش نیمه‏ آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. نمونه پژوهش شامل دو کلاس پایه ششم از دو مدرسه ابتدایی دخترانه شهر تبریزدر سال تحصیلی 98-1397 بود که با روش خوشه ای چند مرحله‏ای  انتخاب و به طور تصادفی دردو گروه آزمایش وکنترل قرار گرفت. گروه آزمایش 16جلسه‏ی آموزش کارکردهای اجرایی سرد را گذراند. داده‏های بدست آمده از پرسشنامه انگیزش تحصیلی درمرحله پیش آزمون و پس آزمون، با روش آماری تحلیل کواریانس مورد تحلیل قرار گرفت.  
یافته ها : نتایج نشان داد که بسته آموزشی کارکردهای اجرایی سرد بطور معناداری انگیزش تحصیلی را بهبود بخشید و باعث افزایش معنادار انگیزش تحصیلی بیرونی و درونی و کاهش معنادار بی انگیزگی تحصیلی در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل شد(001/0>p).  
نتیجه ‏گیری: با توجه به نتایج، اثربخشی بسته‏ی آموزشی کارکردهای اجرایی سرد بر انگیزش تحصیلی درونی ، بیرونی و بی انگیزگی دانش آموزان عادی پایه ششم ابتدایی تایید شد. بنابراین این بسته آموزشی جهت آموزش به دانش آموزان پایه ششم ابتدایی پیشنهاد می‏شود.
 
واژه‌های کلیدی: کارکردهای اجرایی، کارکردهای اجرایی سرد، انگیزش تحصیلی، انگیزش تحصیلی درونی، انگیزش تحصیلی بیرونی، بی‌انگیزیگی تحصیلی
متن کامل [PDF 605 kb]   (31 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: سایر موضوعات
دریافت: 1399/4/5 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1403/1/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Badri R, Fathiazar E, sabouri moghaddam H, Hashemi T, Azadfar N. Investigating the effectiveness of the training package of cool executive functions on normal students' Academic motivation of Elementary Sixth Grade. Educ Strategy Med Sci 2024; 17 (1) :57-73
URL: http://edcbmj.ir/article-1-2636-fa.html

بدری گرگری رحیم، فتحی آذر اسکندر، صبوری مقدم حسن، هاشمی تورج، آزادفر نجمه. بررسی اثربخشی بسته‌ی آموزشی کارکردهای اجرایی سرد برانگیزش تحصیلی دانش آموزان عادی پایه ششم ابتدایی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1403; 17 (1) :57-73

URL: http://edcbmj.ir/article-1-2636-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 17، شماره 1 - ( فروردین-اردیبهشت 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645