[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 5، شماره 4 - ( زمستان 1391 ) ::
جلد 5 شماره 4 صفحات 222-219 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه سطح تحمل ابهام دانشجویان کامپیوتر با سطح نمرات دروس برنامه‌نویسی آنها
مجید سعیدی مبارکه 1، علیرضا احمدپور2
1- گروه کامپیوتر، دانشکده مهندسی، واحد مبارکه، دانشگاه آزاد اسلامی، مبارکه، ایران ، msaidim@yahoo.com
2- گروه روان‌شناسی، دانشکده روان‌شناسی، واحد مبارکه، دانشگاه پیام نور، مبارکه، ایران
چکیده:   (14005 مشاهده)

  اهداف: از آنجایی که برنامه‌نویسی از مهم‌ترین دروس رشته کامپیوتر است، برای راهنمایی بهتر دانشجویان و انتخاب روش مناسب‌تر تدریس، مدرسان باید بدانند که کدام یک از توانایی‌های ذهنی دانشجو تاثیر بیشتری بر یادگیری این دروس دارد. این پژوهش با هدف بررسی رابطه نمرات دروس برنامه‌نویسی دانشجویان با سطح تحمل ابهام آنها انجام شد.

  روش‌ها: این پژوهش همبستگی در سال 1391 در 520 دانشجوی ورودی سال‌های 1387 تا 1389 رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه انجام شد. 200 نفر به شیوه نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. از آزمون تحمل ابهام احمدپور برای اندازه‌گیری سطح تحمل ابهام دانشجویان استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با کمک نرم‌افزار SPSS 12 و با استفاده از روش‌های آمار توصیفی، همبستگی پیرسون، آزمون‌ T مستقل و آزمون مجذور کای انجام شد.

  یافته‌ها: نمرات سطح تحمل ابهام دانشجویان دختر به‌طور معنی‌داری کمتر از دانشجویان پسر بود (017/0=p). بین نمرات سطح تحمل ابهام دانشجویان و مقطع تحصیلی آنها رابطه معنی‌داری وجود نداشت (05/0p). بین نمرات دروس برنامه‌نویسی و سطح تحمل ابهام دانشجویان، رابطه مثبت معنی‌داری وجود داشت (05/0>p).

  نتیجه‌گیری: سطح تحمل ابهام دانشجویان بر نمرات دروس برنامه‌نویسی آنها موثر است.

واژه‌های کلیدی: تحمل ابهام، برنامه‌نویسی کامپیوتر، دروس برنامه‌نویسی
متن کامل [PDF 252 kb]   (3862 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: سلامت
دریافت: 1391/3/31 | پذیرش: 1392/1/26 | انتشار: 1392/1/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Saeedi Mobarakeh M, Ahmadpour A. Relationship between the ambiguity tolerance of computer students and their programming grades. Educ Strategy Med Sci 2013; 5 (4) :219-222
URL: http://edcbmj.ir/article-1-286-fa.html

سعیدی مبارکه مجید، احمدپور علیرضا. رابطه سطح تحمل ابهام دانشجویان کامپیوتر با سطح نمرات دروس برنامه‌نویسی آنها. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1391; 5 (4) :219-222

URL: http://edcbmj.ir/article-1-286-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 4 - ( زمستان 1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645