[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 17، شماره 1 - ( فروردین-اردیبهشت 1403 ) ::
جلد 17 شماره 1 صفحات 9-1 برگشت به فهرست نسخه ها
دیدگاه کارورزان و دستیاران پزشکی در مورد برگزاری گزارش صبحگاهی به دو روش حضوری و مجازی در دوران پاندمی کووید 19 در دانشگاه علوم پزشکی بابل
حسن عابدی1 ، سید صدیقه سلیمانیان1 ، هدی شیرافکن1 ، مینا گالشی2 ، سمیه اولادی1 ، آسیه شعبانی1 ، فاطمه جعفریان 3
1- دانشگاه علوم پزشکی بابل
2- دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
3- دانشگاه علوم پزشکی بابل ، jafarianf489@gmail.com
چکیده:   (65 مشاهده)
سابقه و هدف: بحران ناشی از بیماری همه‌گیر کووید-19، آموزش در دانشگاه­ها را به­شدت تحت تاثیر قرار داده­است. بنابراین  ایجاد نگاهی نو و کاربردی در فرآیند آموزش ضروری به­نظر می­رسد. یکی از مهم­ترین روش­های آموزش در علوم پزشکی گزارش صبحگاهی می­باشد. هدف از انجام این مطالعه مقایسه برگزاری گزارش صبحگاهی به دو روش حضوری و مجازی از دیدگاه کارورزان و دستیاران پزشکی در دوران پاندمی کووید 19 می­باشد.
مواد و روش­ها: مطالعه به روش توصیفی-تحلیلی روی 124 نفر از دانشجویان پزشکی مرکز آموزشی­درمانی آیت­اله روحانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال1400-1401 انجام شد. داده­ها با استفاده از پرسشنامه محقق­ساخته و استخراج­شده بر اساس کتابچه استانداردهای آموزش بالینی وزارت متبوع در سه بعد ساختار آموزشی، محتوای آموزشی و ارتقای توانمندی جمع­آوری شد. برای تجزیه­وتحلیل داده­ها از آمار توصیفی و آزمون­های t-test،  ضریب همبستگی اسپیرمن، آزمون من- ویتنی و ویلکاکسون استفاده شد.
یافته ­ها: از دید دانشجویان دوره حضوری در هر سه بعد به­صورت معناداری مطلوب­تر از دوره مجازی بود. آموزش حضوری نسبت به مجازی، در بعد ساختار آموزشی بیشترین تفاوت را داشته است. کیفیت دوره مجازی از حیث چهار شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت و بنابر نتایج، گروه­های موردمطالعه در مورد عدم کیفیت مطلوب دوره مجازی اتفاق­نظر داشتند.
نتیجه­ گیری: نتایج حاصله نشان داد که برگزاری گزارش صبحگاهی به روش حضوری نسبت به روش مجازی در هر سه بعد مورد بررسی، مطلوبیت بیشتری داشت. لذا برای مقابله با چالش­های آموزشی در مواقع بحران، با تبیین یک برنامه مدون و برنامه­ریزی­شده من جمله دوره های مجازی، می­توان از هرگونه خلاء آموزشی پیش­آمده جلوگیری نمود.
واژه‌های کلیدی: گزارش صبحگاهی، کووید 19، آموزش حضوری، آموزش مجازی
متن کامل [PDF 606 kb]   (36 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: روش­‌های نوین تدریس در علوم پزشکی
دریافت: 1401/8/9 | پذیرش: 1401/10/29 | انتشار: 1403/1/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

abedi H, سلیمانیان س ص, شیرافکن ه, galeshi M, اولادی س, شعبانی آ et al . The views of interns and medical assistants regarding holding morning reports in both conventional and virtual forms during the Covid-19 pandemic at Babol University of Medical Sciences. Educ Strategy Med Sci 2024; 17 (1) :1-9
URL: http://edcbmj.ir/article-1-3079-fa.html

عابدی حسن، سلیمانیان سید صدیقه، شیرافکن هدی، گالشی مینا، اولادی سمیه، شعبانی آسیه و همکاران.. دیدگاه کارورزان و دستیاران پزشکی در مورد برگزاری گزارش صبحگاهی به دو روش حضوری و مجازی در دوران پاندمی کووید 19 در دانشگاه علوم پزشکی بابل. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1403; 17 (1) :1-9

URL: http://edcbmj.ir/article-1-3079-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 17، شماره 1 - ( فروردین-اردیبهشت 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645